Bwanjiii - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Kimberly Boone - WaarBenJij.nu Bwanjiii - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Kimberly Boone - WaarBenJij.nu

Bwanjiii

Door: Kimberlyboone

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

23 April 2012 | Zambia, Lusaka


Maandag 16 april

Vorige week hebben Stephanie en ik geen enkel project samengewerkt. Daarom hadden we gevraagd of het deze week wel wat vaker kon. En ja hoor ze hebben naar ons geluisterd. Steef en ik werken elk project samen deze week! Behalve één afternoon project.
Samen met Steef mocht ik vanmorgen naar Libuyu Clinic om de vitals te doen. Niet een erg leuke taak, continue de vitals doen. Maar goed.. wel leuk dat ik samen met Steef naar de clinic mocht. De clinic zag er eigenlijk bijna hetzelfde uit als de eerdere clinics die ik gezien had en ook weer een wachtruimte vol met mensen.. en hoe kan het ook anders een hoop baby's en kinderen weer. Ik begon met de vitals en Steef verwerkte het in de dossiers.
Normaal gesproken zijn er altijd 2 busjes om ons naar de projecten te brengen en die gaan gelijkertijd. Best efficiënt dus eigenlijk;-) Momenteel is er 1 busje kapot. Wat als gevolg heeft dat de ene groep vrijwilligers moet wachten dat het busje terug is, zodat hun gebracht kunnen worden naar het project. We gingen daarom niet rond 7.45 uur weg maar rond 8.20 uur. Een geluk voor ons dat het een korte ochtend was want het was namelijk niet leuk!!
De mannelijke nurse legde ons de werkwijze uit.. vervolgens was het bij de volgende patiënt weer anders. En bij de patiënt daarna wéér anders. Ofwel je wist niet wat goed of fout was. Als je dan eindelijk denkt te weten hoe het moet omdat hij het zo uitgelegd had, is het weer niet goed..
Pff een vermoeiende vervelende ochtend. Gelukkig was het busje ook lekker op tijd. Om 11.00 uur kwam die ons weer ophalen. Lucky us!
Aangekomen bij het volunteerhuis was daar onze nieuwe roommate. Audrey, een meisje uit België ook. Alleen ze komt van Walen? (volgens mij schrijf je dat zo:P) maar ze spreekt dus Frans. Later kwam onze andere kamergenoot aan, Anna. Een meisje uit Duitsland.
Toen Steef en ik 2 weken geleden aan kwamen was er helemaal niemand in de kamer, nu moeten we het al delen met 3 andere. En aan het einde van de week met totaal 6 andere! Dat worden vechten om de douche denk ik;)
Op het middag programma stond Reading Club samen met Steef en Selina. Dit hebben wij eerder gedaan de eerste week dat we hier waren. We hebben toen Hangman gespeeld en wat met de kinderen gelezen. Dit was opnieuw het plan. Echter bij aankomst bij de school bleekt het dicht te zijn.. Geen kinderen.. dus lekker rustig;)
Na dat Yuyi (onze driver) wat telefoontjes had gepleegd zijn we uiteindelijk een half uur later terug gegaan naar het volunteerhuis. Bij aankomst ging gauw de andere groep naar hun project aangezien hun gewacht hadden op ons, vanwege de defecte bus. Bij binnenkomst kregen we van Brie een klusje. Alle kinder reading boeken bekijken en de uit elkaar vallende boeken mochten weggegooid worden. Was wel gezellig met z'n drietjes en gelukkig was het ook zo lang niet meer aangezien er al aardig wat tijd voorbij was gegaan aan wachten.
Bij de dinner waren er inmiddels 2 nieuwe volunteers bijgekomen. Niek uit Nederland en Marionne uit Zwitserland.
'S avonds nog even alle spullen op orde gebracht en ook spullen die ik niet vaak gebruik in mijn back pack gestopt om maar zo veel mogelijk ruimte te besparen:P
Morgen home based care met Steef en 's middags JAWEL.. again Health Talk voorbereiden voor a.s. woensdag.. Gelukkig dit keer met Steef dan ben ik niet de enigste die over woorden struikelt;)
Ik zag trouwens dat ik in mijn vorige blok Deficiency verkeerd had geschreven. Ik zei toch dat ik het een rot woord vind;)
Nu lekker slapen! bye!


Dinsdag 17 april

Samen met Steef mocht ik de home based care doen in Libuyu. Yuji ging met ons mee. Ik begon met de administratie en Steef deed de vitals. Later wisselde we dit om. Wat mij erg opviel aan Libuyu, in vergelijking met andere home based care waar ik ben geweest, is dat de mensen hier een stuk “rijker“ zijn. Het zag er allemaal net wat luxer uit. Verwacht geen auto's voor de deur en een wc binnen, maar de huizen waren van stenen gemetseld en af en toe zag je een schoorsteentje. Ook de kleding van de mensen zagen er net wat degelijker uit dan dat ik tot nu overal zag. Het was een erg leuke ochtend. Dit kwam mede door Yuji, hij is namelijk erg grappig en erg leuk mee in de omgang. Ook is hij heel leuk met de kinderen die overal zijn. Qua patiënten, geen gekke dingen gezien. Pijntje hier pijntje daar, paracetamoltje hier paracetamoltje daar. Af en toe een QRS (dit is een zakje met zouten en suikers) voor als de eetlust wat minder was.
Veel gelopen hadden we vandaag, wat ik niet erg vind.
Onderweg heb ik geen honger geleden. Yuji zorgde namelijk goed voor ons. Er kwam een vrouw voorbij, met op haar hoofd dragend, een grote bak met daarin allemaal pinda's. Voor 1000 kacha kocht hij een flinke zak, dat is ongeveer 0,14 cent.:P Waren trouwens best lekker die pinda's niet heel anders dan in Nederland. Verder stond er op een woonplaatsje van de patiënt een boom met fruit. Het zag eruit als een soort druifjes. Yuji had een grote tak gepakt en er eentje uit de boom geslagen voor ons. Het was best lekker het leek een beetje op een appel. De naam ben ik even kwijt.
Na 8 patiënten te hebben gezien, liepen we naar de Libuyu clinic om daar samen met Tobias,
Cynthia en Inge op de bus te wachten (de bus is namelijk nog steeds kapot). Onderweg kwam het eten weer ter sprake en dit keer hadden we het over de bollen in de bakken die je eigenlijk overal kan verkrijgen in Livingstone. We zeiden dat we er wel nieuwsgierig naar waren. Het lijkt een beetje op oliebollen. Een stukje verder gelopen stond er een jongetje de bollen te verkopen en Yuji was zo lief om voor ons allebei een bol te kopen. Hij smaakte heerlijk, echt net oliebollen:P
Honger hebben we in iedere val niet geleden deze ochtend.
Na de lunch bij het zwembad gelegen en uiteraard onze workout ;)
In het middag programma mocht ik samen met Steef en Cynthia de Health talk gaan voorbereiden voor morgen.
Onze onderwerpen worden: Diabetes, hoge bloeddruk en voeding. We hebben extra langzaam aan gedaan aangezien we de vorige keer nog een minder leuke job daarna moesten doen. Dus lekker op ons gemakkie de Health talk voorbereidt:P
Nadat iedereen terug was van het middag project stond er een onverwachtse teammeeting gepland.
Gister hadden we de teammeeting al gehad (de teammeeting is normaal altijd op maandag). De reden waarom er een teammeeting was ingepland was om minder leuk nieuws te brengen. Er was namelijk afgelopen nacht in een café een aanval geweest waarbij iemand is vermoord. Even schrikken dus. Wat er precies gebeurt is en wie er vermoord is en waarom is niet bekend dat horen we nog. Tot die tijd raden ze aan om in iedere val naar de supermarkt of andere plaatsen de taxi te nemen. We hadden afgesproken om te gaan volleyballen, maar dit hebben we maar even geskipt.

Woensdag 18 april

Samen met Cynthia, Stephanie en Marionne mocht ik de Health gaan geven. Onze doelgroep was oudere mensen. We gingen dan ook naar Maramba Old Peoples Home. Je kan het een beetje vergelijken met een verpleeghuis. Het was een groot terrein met daarom heen een stenen muur, met daarop glas, om het ontsnappen van de oudjes te voorkomen. Hij deed me een beetje denken aan een gevangenis. Benny en Brave gingen met ons mee. Aangezien we weer als gebruikelijk lang moesten wachten (de mensen moesten namelijk nog ontbijt krijgen) kregen we een rondleiding over het terrein. De mensen waren echt stok oud. Ik vind het moeilijk om de leeftijd te schatten van Zambiaanse mensen maar bij navraag bleken er mensen rond te lopen rond de 100! best bizar dus. Er waren een aantal gebouwtjes met daarin naast elkaar en haast op elkaar de bedden van de mensen. Een zuster was eten aan het uitdelen een grote pan vol met rijst. Enkel rijst.. lekker als ontbijt:P.
Na nog wat langer wachten... en wachten... (ik denk ongeveer een uur bij elkaar) mochten we gaan beginnen. Er waren totaal zo'n 20/30 oude mensjes verzameld. Cynthia begon met de Health talk haar onderwerp was hoge bloeddruk. Na haar mocht Steef en ik over diabetes en de complicaties gaan praten. Marionne haar onderwerp ging over gezonde voeding bij deze ziektes. Het ging allemaal redelijk en Brave vertaalde. Alhoewel ik me afvroeg of het bij die stok oude mensjes aankwamen. De ene lag te slapen de andere in de neus te peuteren en weer een andere in zichzelf te mompelen. Af en toe kwam er een reactie van een old people en daar reageerde dan iemand anders weer op. Ik heb erg gelachen het was af en toe een erg grappig gewaarwording. Na ongeveer 1 / 1.5 uur hadden we alle drie, plus Brave ons zegje gedaan. Vooral Brave was veel aan het vertellen en vooral de manier hoe erg grappig;-)
Na de lunch even naar de supermarkt geweest en daarna naar ons middag programma. Op het programma stond afterschool. Echt veel zin had ik er niet in aangezien ik heeeel moe was! Ben momenteel ook al een paar dagen verkouden dus het zal er wel mee te maken hebben. Na heel even tussen de middag op bed te hebben gelegen gingen we naar het veldje met de kinderen. Al bij aankomst waren de kinderen hartstikke blij om het m'zungubussie te zien. Echt heel leuk blijft dat nog om te zien! Na even de te hebben gefrisbeed, wilde een meisje mijn haar invlechten. Dat kwam voor mij goed uit want dan kon ik even zitten;) ...en bijkomen. En dan ook nog dat gefriemel aan mijn haar, ik kon zo in slaap vallen haha..
Het was een leuke middag gelukkig niet zo druk met gehang van kinderen als vorige week. Rond 16.00 uur weer de andere opgehaald en terug naar het volunteerhuis.
We hadden weer een teammeeting en dit keer was het een reflectie uurtje. Hierbij moest je kort vertellen waarom je gekozen heb om vrijwilligerswerk te doen en waarom in Zambia / Afrika. Daarna mochten we met z'n alle buiten op een a4tje beschrijven hoe je het tot nu toe heb ervaren en hoe je omgaat met moeilijk situatie. Op een blaadje stond er een aantal vragen die je voor de je zelf mocht invullen. De bedoeling is dat wanneer we weggaan over een aantal weken je het blaadje terug krijg en je dan kan zien wat je had beschreven en hoe het in de weken ontwikkeld is en wat je geleerd heb. Best grappig lijkt me.
Rest van de avond bank gehangen en geyahtzeed, was gezellig.. Nu vroeg slapen morgen namelijk onze hele dag home based care, net als 2 weken geleden. Ik heb erg veel zin in lekker heel de dag buiten lopen en veel zien!!

Donderdag 19 april

Zoals ik al zei stond vandaag de hele dag Home based care op het programma. We vertrokken pas rond 8.30 uur dus we konden lekker uitslapen en alles op het gemakkie doen. Samen met Cynthia en Steef mochten we de short walk doen. Inge, Marionne en Tobias deden de long walk. Dit omdat wij de vorige keer de long walk hadden gedaan.
Brave ging gezellig met ons mee. Onze eerste patiënt is dezelfde patiënt die we de vorige keer als eerste hadden gezien. Wat ik er toen over beschreven had is dat ze dachten dat hij een dag eerder al overleden was. Nu zat hij rustig buiten z'n hutje te zitten:P haha. Hij zei zelf dat hij vorige keer bijna dood was, maar er nu toch weer was:P
Vandaag hadden we ondanks dat het de short walk was veel gelopen. Absoluut geen straf want het is heerlijk om te doen.
Een stuk of /10 patiënten hadden we gezien vandaag. De meeste waren pijntjes en kregen paracetamol of vitaminen. Wat iets heftiger was was een meisje van een jaar of 10 die een ontsteking had in haar voet. Waarschijnlijk door een splinter of zoiets. Brave vroeg naar een mesje maar na zoeken in de rugzakken geen mesje kunnen vinden. Toen vroeg hij om een schaar. En je raadt het al hij ging met de schaar de huid knippen, om het te openen. Geen pretje om te zien. En nog veel minder om mee te maken. Dat meisje begon te huilen, maar ik vond dat ze zich nog erg groot hield. Gelukkig werd het allemaal wel redelijk “steriel” gedaan. Onderweg was het erg gezellig met Brave als project leider. Vorige keer ging Brie met ons mee en dat was toch iets minder gezellig. Onderweg grappige foto's gemaakt en lol gemaakt. Even moment liepen we langs een trein spoor en kwam er een patiënt ineens aanlopen. Waarop we vervolgens op het treinspoor de patiënt gingen helpen. Daarna kwamen er nog 2 patiënten naar ons toe. Ook een jonge knul met een wondje onder ze tenen. Brave ging hem weer verbinden en wij assisteerde. Om het wondje te ontsmette goot hij er een soort van alcohol overheen. Het zag er vreselijk pijnlijk uit. In Nederland zou zo iets verdoofd worden lijkt me.
Na de gezamenlijke lunch met ook de longwalkers reden we weer terug naar de plek waar we vandaag kwamen. Ongeveer een half uur gereden en wat was ik moe!! Ik zat vreselijk te knikkerbollen, maar de leuke wegen hielde mij wel wakker. Na de lunch nog maar 2 patiënten gezien en toen was het klaar en gingen we weer terug naar het volunteerhuis. Op de planning stond voetballen dus dan gingen we dan ook doen, hoe moe ook!! Was best leuk om te doen, alhoewel ik halverwege wel afhaakte om te volleyballen, daar ben ik toch iets beter in.
Na de voetbal zijn we met een aantal meiden een tekening gaan maken voor Mieke, want die is morgen jarig!
Verder hebben we 2 pasgeboren poesjes ontdekt.. zo schattig! Ik denk dat ze net een week oud zijn:)

Vrijdag 20 april

Home based care in Mwandi samen met Steef stond op het programma en we hadden er geen zin in!! We waren zo moe van heel de week werken. Gelukkig waren we met Brave die was ook nog moe van gister van de hele dag home based care en voetballen.
We boften want er waren maar 3 patiënten, helemaal niet erg. We waren daarom al klaar rond 10.00 uur. Van Brave mochten we naar Mwandi school om te kijken hoe de Holiday club was. Mieke Toby en Selina waren daar . We boften nog een keer, want Mieke had haar traktatie nog niet uitgedeeld. Het was een heerlijke brownie;-)!
In het middag programma stond YCTC samen met jarige Mieke, Anne en Audrey. Een gezellig middagje Yathzeeen en andere spelletjes.
Na de projecten zijn we met alle medical volunteers naar een ziekenhuis gegaan om te kijken hoe het er hier aan toe ging. We kwamen aan op een soort park. Een medische park. Overal zag je zusters lopen met een leuke zusterskapje op. Haha erg grappig om te zien. We zijn totaal 3 ziekenhuizen in gegaan. Een erg leuke ervaring. Het viel me niet eens tegen. Behalve dat je overal in het ziekenhuis beesten ziet lopen. Hagedissen, spinnen, sprinkhanen en mieren. Het lijkt wel een dierentuin i.p.v. een ziekenhuis. Verder wat mij opviel is dat er op een zaal rond de 20 a 30 patiënten liggen, vrij veel dus. Ik weet wel dat ik niet graag in het ziekenhuis wil liggen hier, zowiezo niet trouwens! Was een indrukwekkende middag!
'S avonds zijn we lekker cocktails gaan drinken omdat Mieke jarig is. Ik heb er maar 2 op want moet natuurlijk wel een beetje fit zijn voor morgen.. voor de olifanten!!
Het was een zeer geslaagde en super gezellig avond. Lekker met z'n alle gedanst! Heerlijk genieten:) er was wel iets grappigs gebeurt btw.
Er kwam even moment een gozer naar mijn toe en die zei dat iemand aan de bar mij een drankje wilde aanbieden. Daar zeg ik natuurlijk nooit nee tegen. Wat bleek nou.. het was een vrouw! Whaha heb ik weer hoor. Gauw drankje opgedronken en wegwezen. Later kwam ze nog met een kaartje aan, waar haar nummer op stond.. Nou we kwamen niet meer bij!!

Zaterdag 21 april

Jaaaaa vandaag is het dan zover .. voor het eerst olifanten zien en er op rijden!! om 10.00 uur werden we opgepikt met een busje. We waren totaal met z'n 7en, erg gezellig.
Bij aankomst in het national park zagen we ze dan hoor, de olifanten!! We reden er tussendoor! Het was super!! zoo gaaf om dat in het echt te zien.. Ik moest bijna huilen zo bijzonder vond ik het:D
Na een intropraatje gingen we dan hoor. Er stonden verschillende olifanten in een rij. Van heel klein tot heel groot. Een klein beetje eng vond ik het wel. Ik vind op een paard zitten al niets laat staan op een olifant.
Ik had een redelijk grote olifant en de dominantste, wat inhoudt dat ik helemaal vooraan mocht rijden. Gelukkig zat er wel een man samen met mij op de olifant.
Ik kan niet beschrijven hoe gaaf het was! Zo bijzonder!! We hebben ongeveer een uur gewandeld. Even moment zei die man: “kom we gaan zwemmen”. Ik dacht ja hoor natuurlijk...
En ja hoor. We gingen dus gewoon de diepe, snel stromende Zambezi river in!! Wauw wauw wauw! Ik zat te shacken op dat beest van angst maar ook van opwinding. Een super ervaring, aardig wat kippenvel momentjes. Ik had mijn camera gegeven aan iemand op het land dus die heeft super mooie foto's gemaakt. Ja, een super ervaring wat dubbel en dwars het geld waard was:)
Na afloop mochten we de olifanten gaan voeren, ook een hele ervaring bij het begin een beetje eng. Ik heb namelijk nog nooit zo dichtbij een olifant gestaan en al helemaal niet aangeraakt!
Aan het einde kregen we de film te zien die van ons gemaakt was tijdens de rit. Echt een super film. Steef en ik hebben het dan ook gekocht:)
Rond 16.00 uur werden we opgepikt door een ander busje. Dit keer gingen we naar de Sunset cruise! Vorige keer was het super dus ik had er erg veel zin in!
We hadden een leuke groep en na wat drankjes was het helemaal gezellig. Het was nog beter dan 3 weken geleden ik heb namelijk geen 1 hippo gezien maar 3!! en ik heb ze veel beter op de foto! Verder zag ik een krokodil:D en ook een olifant.. echt een hele leuke avond.
Daarna wezen stappen, laatste avond van Cynthia, ook dat was ergggg gezellig;-)

Zondag 22 april

Vandaag ben ik brak, brakker, brakst en ik was zeker niet de enigste;-) Beetje bij het zwembad gelegen en wat geslapen. Steef en ik hadden beloofd om vandaag pannekoeken te gaan bakken. Gelukkig waren we met z'n drieën en hadden we redelijk snel de heerlijke pannekoeken gebakken voor 10 personen. Ze smaakte erg lekker. De rest van de dag lekker niets gedaan. Behalve mijn blog geschreven van de afgelopen 3 dagen aangezien ik er 's avonds geen tijd voor heb gehad.

Succes met alles iedereen! Ik geniet nog even met volle teugen hier! Vanaf morgen gaat onze ene laatste week als vrijwilliger in. Het gaat zo snel!!!! Maar dat is een goed teken denk ik;-)
Tot mijn volgende blog!!!!


Xxxxxxxx Veel liefs Kim

  • 23 April 2012 - 17:54

    Dannos:

    Kimmos, wat een verhaal weer. Op die olifanten rijden lijkt me zo vet, ik ben jaloers! Ik denk dak ook maar een keer naar afrika ga, zo vet klinkt et allemaal :D Wel eng van die vermoorde persoon. Nog niet gehoord wat ermee aan de hand was? Tis weer fijn om te lezen dat et nog steeds goed met je gaat, want ik begin je wel heel erg te missen hier :( Mgoed, ik wens je nog veel plezier in je laatste weekje als volunteer en de fantastische dagen die daarna nog komen. Dikke kus (L)

  • 23 April 2012 - 18:34

    Hallo Kimberly:

    Bedankt weer voor je mooie verhaal, het was weer prachtig en het word zo langzamerhand een heel boekwerk waar je later met veel plezier naar zal terug kijken, Wat een belevenis zeg op zo``n olifant best wel eng zeker?? Maar het is weer iets wat niemand je meer kan afpakken Toch wel lief van die mevrouw ,om je een drankje aan te bieden, je maakt nog eens wat mee jij.Ik heb wel de indruk dat die mevrouw op de foto niet goed luistert naar jullie gezondheidspraatje, maar dat heb je met die ouwetjes h``e???? Het was weer een mooi verhaal en we zien uit naar het volgende
    Blijf goed voor je zelf zorgen en tot een volgend bericht Groetjes van Opa en Oma

  • 23 April 2012 - 19:41

    Karin:

    Met smart weer op een blog uit Africa zitten wachten........en ja hoor terwijl ik met je zat te skypen (wat ik ook geweldig vind) vertelde je, dat je er weer een geplaatst had.........
    Eerst even snel je foto's bekeken en toen je geweldige verhaal gelezen.
    De foto's zijn weer prachtig en die op die olfant helemaal, die komt op mijn bureaublad op mijn werk. Wat een ervaring he......je pa en ik hebben zo'n 31jaar geleden ook op een olifant gezeten, maar dat is niet te vergelijken met wat jij hebt gedaan, wij mochten slechts een rondje lopen in één of ander park in America. Jullie doen wel heel verschillend werk, en doen in jullie vrije tijd ook leuke dingen. Maar denk je wel een beetje om je rust, want ik lees dat je best wel moe bent. Het is maar goed dat je na deze 2 weken een beetje uit kan rusten in Kaapstad, voordat je aan weer iets spannends als de safari begint. Leuk ook al de reacties op je blogs iedereen kijkt uit naar weer een nieuw verhaal.
    Nou meis dit was het weer even, blij zo door gaan als jullie doen, de mensen die jullie helpen zullen jullie dankbaar zijn.
    Dikke kusssssssss

  • 24 April 2012 - 10:02

    Rianne:

    Super leuk om je verhalen te lezen. Echt een ervaring met die olifanten:D
    Geniet er van meis!

    Liefs

  • 24 April 2012 - 10:13

    Rachel:

    Wat is het weer genieten om je belevenissen te lezen! Echt geweldig! en die olifanten, WAUWWIIEE wat stoer is dat zeg! Ook die leuke foto's, geweldig:D
    Ik vind het echt super leuk dat je het zo naar je zin hebt daar, het klinkt ook allemaal erg leuk en gezellig.
    Lieverd, werkse deze week, geniet ervan want volgende week gaat jullie laatste week alweer van start.
    Dikke kus en groetjes aan steef :)

    XXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 24 April 2012 - 13:47

    Ben:

    Hey Kimberly, wederom genoten van je verhaal tsjonge tsjonge wat een schrijfster is dat kind ongekend wat een kwaliteit daar moet je wat mee doen.........hahhahaa
    Alle gekheid op een stokje super leuk geschreven.
    Je Moeder schreef het ook al maar ik doe het ook nog even dunnetjes over hou je goed in de gaten he want ik lees al een paar keer dat je toch wel behoorlijk moe bent.
    Super om te lezen van de olifanten, ik zou dat graag ook nog wel eenkeer willen doen maar ja +100 is misschien wel wat veel voor Dombo.
    Hier alles okay het regent weer eens en stormt dus wat dat betreft kan je zo en zo beter daar zijn.
    Ik zou zeggen tot de volgende blog en nog heel veel plezier met alles wat je/jullie doen.
    bye bye en triple kisses

    je Pa


  • 24 April 2012 - 20:33

    Syllie:

    Zo hè hè weer een uur zitten lezen . Wat een verhaal weer. Heb je geen kramp in je vingers van al dat typen . Beetje saai maar ik heb je niet zo veel te melden. We maken hier niet zo veel mee. Kom geen olifant tegen hier . Ha ha. alleen van die waggeleenden voor mijn deur. Als je dit nog leest vanavond dan wens ik je welterusten en morgen weer een mooi dag. Liefs van ons allen kus.

  • 26 April 2012 - 13:26

    Laila:

    Hey Meid,

    Als ik dit allemaal lees, dan doet het me erg denken aan mijn tijd in Indonesie. Het klinkt net of je het reuze naar je zin hebt, gezlukkig maar. Het is fijn om te lezen dat het goed gaat met je en Steef. Zorg goed voor je zelf en de groeten aan Steef!
    Geniet van jullie tijd en tot gauw.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Actief sinds 04 Maart 2012
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 37523

Voorgaande reizen:

06 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Dubai

12 Mei 2012 - 06 Juni 2012

Safari 24-day Kaapstad-Johannesburg

05 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Kaapstad

28 Maart 2012 - 04 Mei 2012

Vrijwilligers werk Zambia

Landen bezocht: