"Echte meisjes in de jungle" - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Kimberly Boone - WaarBenJij.nu "Echte meisjes in de jungle" - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Kimberly Boone - WaarBenJij.nu

"Echte meisjes in de jungle"

Door: Kimberlyboone

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

30 Maart 2012 | Zambia, Lusaka

Hallo allemaal!
Op woensdag 28 maart begon onze reis van 2.5 maand. Ik zal eerste even in het kort vertellen wat precies de planning is. Eerst gaan wij 5 weken vrijwilligerswerk doen in Zambia wat bestaat uit 's ochtends een medische project en 's middags een community project. Dit houdt bijvoorbeeld in: hutten bouwen, spelletjes doen met kinderen, activiteiten, les geven etc. van alles en nog wat dus en juist de combinatie van medisch en community maakt het denk ik heel afwisselend en leuk!:-) Na deze 5 weken gaan wij een weekje naar Kaapstad om bij te komen van het werken en genieten van een weekje uitrusten. Als deze week voorbij is gaan we met een georganiseerde Safari. Deze begint in Kaapstad en eindigt in Johannesburg, onderweg komen we in de landen Zuid-Afrika, Botswana, Namibie en Zimbabwe. Deze safari zal 24 dagen gaan duren. Als klap op de vuurpijl gaan wij aan het einde van onze reis naar Dubai, waar wij vooral gaan shoppen (als er nog een beetje geld over is ;-))
Na afscheid te hebben genomen op Schiphol van onze familie en vrienden waar ik vreselijk tegen op zag begon ons avontuur dan echt! Weken van voorbereiding ging hieraan vooraf. Na een hele drukke “afstudeer” periode waar geen einde aan leek te komen is het dan ineens zover. 2.5 maand naar Afrika!!
De reis verliep gelukkig allemaal prima! We vlogen via Frankfurt en Johannesburg naar Livingstone (Zambia)
'Bij het inchecken op Schiphol hadden we per ongeluk apart ingecheckt (waarschijnlijk door alle spanningen, want het afscheid zat er ook aan te komen) waardoor we bang waren dat we niet naast elkaar zouden zitten. En ja hoor de eerste vlucht richting Frankfurt zaten Steef en ik apart allebei in het midden, tussen twee mannen in! Gelukkig voor ons was het maar een uurtje vliegen. Aangekomen op Frankfurt moesten we snel opschieten want tussen het landen en het inchecken naar Johannesburg zat maar 20 minuten en we moesten nog een behoorlijk stuk lopen voordat we er waren! In de rij wachtend om te boarden waren wij ervan overtuigd dat wij niet naast elkaar zouden zitten. Steef had namelijk stoel H en ik had stoel K we wilde wel gaan proberen om wat te ruilen, aangezien het ruim 10 uur vliegen is en als je dan naast een vreemde zit komt er van slapen weinig en echt gezellig is het ook niet..
Gelukkig bij aankomst bij de stoelen bleken de stoelen dus wel naast elkaar te zitten, hoe gek ook. We bleken ook gewoon allebei een privé tv voor ons zelf te hebben, waar dus ook spelletjes opgespeeld konden worden. Echt heel grappig. Het eerste uurtje hebben wij dan ook schiet spelletjes gespeeld en memory., hilarsch! Na redelijk te hebben gegeten in het vliegtuig zijn we film gaan kijken. Er was genoeg keuze aan films ook films die nog maar net uit de bioscoop waren. Hangover 2 was het geworden. Ik denk dat ik er 15 minuten van gezien heb, ik was namelijk al zo moe.
Over heel de nacht gezien hebben we erg weinig geslapen , ondanks ons slaappilletje. Gebroken kwamen we dan ook aan in Johannesburg! Bang waren we een beetje dat onze backpacks niet aan waren gekomen gezien het overstappen, maar dit bleek gelukkig helemaal goed gegaan te zijn! Na een paar winkeltjes te hebben gekeken op het vliegveld zijn we gauw ergens gaan zitten. En hebben we gewacht om in te checken voor onze volgende, en gelukkig ook de laatste vlucht, van onze heenreis richting Livingstone. Het was een redelijk groot vliegtuig en we zaten misschien met 25 mensen als het niet minder is. Want ja wie gaat er dan ook naar Zambia:P Aangekomen op het vliegveld, ik bedoel “vliegveld”echt veel stelde het niet voor haha, en we uit vliegveld stapten wisten we niet wat we meemaakte het leek wel een sauna. Ik denk dat de gevoelstemperatuur rond de 40 graden was en dat terwijl het op Johannesburg helemaal niet warm was en het wel Nederland leek. Erg wennen dus allemaal. Na het zonder problemen kopen van het Business visum hebben we ons backpack opgezocht, gelukkig was die ook hier aangekomen. Buiten werden we opgewacht door een man van het hostel 'Jollyboys backpackers' waar wij de eerste 4 dagen gaan verblijven. Met een busje werden we naar de plek van bestemming gebracht. Onderweg hiernaar toe, het was een ritje van ongeveer 15 minuten, keken we ons ogen uit. Overal waar we keken zagen we mensen. Veel kinderen in schooluniformen. Ook zagen we een vrouw die een krat droeg op haar hoofd, geweldig haha. Nu al verbaasde ik mij aan alles. Een totaal andere wereld..
Eenmaal aangekomen in het backpackers hostel werden we verwezen naar onze dorm, (Dit is een gezamenlijke slaapplek met stapelbedden). We delen onze kamer met 6 andere “backpackers”. Even aanpassen dus ;-)
.Opzich ziet het hostel er allemaal erg leuk uit, wel aparte mensen allemaal beetje van die zweverige types. Overal staan van die loungebedden er is een zwembad en een barretje heel chill dus allemaal.
Al gauw hebben we contact gelegd met twee meiden, Barbara en Hilke, twee duitse meiden die hier al wat langer verblijven. Onze engelse taal werd al gelijk op de proef gesteld, gelukkig kwamen we er met z'n tweeën wel uit! Samen met de meiden hebben we de plaatselijk supermarkt opgezocht, en deze is me groot! Na de nodige boodschappen te hebben gedaan zijn we met z'n vieren wat gaan eten. Van te voren hebben we de menu kaart bekeken en ik zag al gauw staan “beefburger with chips” wat ik al gauw prima vond! Boven verwachting smaakte het allemaal prima!! Na het eten zijn we snel weer terug gegaan naar het backpackers hostel. We wilde niet te laat naar bed we waren namelijk erg moe van de reis en ook voelde we ons niet super door de malariapil. We hebben ons in de gezamenlijke badkamer opgefrist en tanden gepoetst. Tot mijn grote schrik kwam ik al gelijk oog in oog te staan met mijn grootste angst, namelijk een SPIN en niet zo'n kleintje ook Bahbah . Maar goed ik wist natuurlijk van te voren al dat ik dit zou gaan tegen komen. Ook hier moet ik aan wennen denk ik.. alhoewel ik me afvraag of ik hier aan überhaupt ga wennen haha!
Op dit moment dat ik dit verhaaltje aan het typen ben is het gigantisch aan het regenen, echt bizarre stortbuien! Gelukkig zijn we hier 2.5 maand dus echt erg vind ik het niet, het had anders geweest als we hier maar een weekje waren.
Straks gaan we weer even een boodschapje doen voor de aankomende 2 dagen samen met een ander nederlands meisje die we net hebben leren kennen. Zij is al 6 maanden onderweg en dat in haar eentje super knap. Ik ben namelijk erg blij dat Steeffie bij mij is!!!
Morgen gaan we misschien naar de Victoria Falls waar ik erg benieuwd naar ben. Hopelijk is het weer morgen iets beter dan vandaag. Alhoewel nat schijnt je toch wel te worden daar..
Waar we nog erg aan moeten wennen hier:
Uit onze backpack leven, we zijn alles heel de tijd kwijt, we willen nu ook nog niet teveel uit pakken aangezien we maandag naar het vrijwilligershuis vertrekken. Daar kunnen we ons waarschijnlijk wel wat meer settelen voor 5 weken :)
Aan de koelkast hier in het hostel wat helemaal volgepropt is met eten van iedereen en waar je je naam op moet zetten.
En aan het betaalmiddel naast de US dollars hier de ''kacha'' , 7000 kacha is ongeveer 1 euro dus het lijkt echt bizar veel wat je moet betalen maar eigenlijk valt het dus hartstikke mee! Het internet voor een uur is 10000 kacha dus ongeveer 1 euro 20
Nou dit is mijn eerste verhaaltje tot nu toe, er zullen er nog vele volgen!
Veeel liefs kim
byebye

  • 30 Maart 2012 - 15:38

    Karin:

    Zo zo, wat een verhaal ik, ben zo blij dat jullie veilig aangekomen zijn. Gelukkig dat jullie toch naast elkaar konden zitten op die grote vlucht wel zo gezellig. Ja meis reizen is vermoeiend jammer dat jullie weer een beetje last hadden van die malariapil. En die spin echt iets voor jou haha, het zal niet te laatste spin zijn die je bent tegen gekomen ben ik bang. Jammer dat ik je net miste op skype, op mijn mobiel werkte het niet zo goed. Zit je daar op je eigen laptop te mailen of zit je daar voor omgerekend 1,20 in een interet cafe? En zo te lezen heb je gisteren lekker gegeten jij boft maar dat ze daar op beefburgers with chips hebben, echt Afrikaans haha. Leuk dat je nu al andere mensen hebt leren kennen.
    En morgen naar de Victoria waterfalls prachtig, je gaat daar vast en zeker veel foto's maken. Nou Kimberly een dikke kus vanuit Nederland en misschien tot straks of morgen via skype......xxx

  • 30 Maart 2012 - 15:47

    Marjolein V D:

    He Kim!
    Wat leuk om al een verhaaltje te lezen van jullie eerste ervaringen! Zo'n grote dikke vieze harige spin.. bah bah ;)
    Gelukkig heb je lekker kunnen genieten van je hamburger met friet! Zal vast nog wel is anders zijn..
    Veel succes en veel plezier bij de watervallen!
    Liefs, Marjolein

  • 30 Maart 2012 - 16:44

    Rianne:

    Heey Kim!

    Leuk om je eerste verhaal te lezen.. jullie gaan een leuke tijd tegemoed.
    Veel succes met jullie vrijwilligers werk en veel plezier morgen bij Victoria Falls!
    Tot je volgende verhaal.

    Liefs Rian

  • 30 Maart 2012 - 17:51

    Syl:

    Hey Kim wat leuk om al zo snel iets te lezen. Ben super blij dat jullie zo goed aan gekomen zijn. Het zal zeker heel veel indrukken zijn daar ha ha. Ook leuk dat je al wat aanspraak heb gehad. Kan je een beetje Duits. En harige ontmoetingen hi hi. Moet veel aan jullie denken hoor. Ben zo benieuwd wat je allemaal aan het doen bent. Het is dan ook zo leuk om te lezen dit. .nou ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Dikke kus van ons allemaal. En aan je harige vriend.

  • 30 Maart 2012 - 17:51

    Syl:

    Hey Kim wat leuk om al zo snel iets te lezen. Ben super blij dat jullie zo goed aan gekomen zijn. Het zal zeker heel veel indrukken zijn daar ha ha. Ook leuk dat je al wat aanspraak heb gehad. Kan je een beetje Duits. En harige ontmoetingen hi hi. Moet veel aan jullie denken hoor. Ben zo benieuwd wat je allemaal aan het doen bent. Het is dan ook zo leuk om te lezen dit. .nou ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Dikke kus van ons allemaal. En aan je harige vriend.

  • 30 Maart 2012 - 18:17

    Adger:

    Heel veel plezier in Africa, en probeer ook de 1e 5 weken te genieten naast het werken hihi

    Groeten uit een kil Holland

  • 30 Maart 2012 - 22:11

    Ben Boone:

    Hallo Kimberly

    Net thuisgekomen van een slopende avonddienst ugggh zit ik net je verhaal te lezen en als ze allemaal net zo worden als dit verhaaltje dan ben ik nu al benieuwd naar het volgende,
    Leuk om te lezen dat je het prima naar je zin heb en lekker kan eten daar en al heel wat kontakten heb gelegd met duitse en nederlandse meiden en niet te vergeten zambiaanse spinnen haaha
    nou ik zou zeggen tot het volgende verhaal en veel plezier

  • 30 Maart 2012 - 23:02

    Natalie:

    Heeey kim..
    Leuk verhaal! Je bent er pas net en nu al zo'n verhaal!! haha ge-wel-dig! ik moest nog aan je denken gisterochtend.. "waar zou ze nu ongeveer vliegen?" =)
    Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen..
    En wat die spinnen betreft.. misschien ga je ze straks nog bewonderen en wil je er een als huisdier :P haha..

    Ben nu al benieuwd naar je volgende blog!

    xxx naat

  • 31 Maart 2012 - 10:28

    Dannos:

    Hey Kimmos, wat een prachtig verslag ;) En dat alleen al van de eerste 1,5 dag. Ik kijk al uit naar de volgende verhalen. Leuk dat ik in me pauze op me werk nog wel zeker 2 berichtjes naar je kon sturen :P Helaas moest ik daarna weer keihard aan de slag. Ik hoop je volgende keer wat langer te spreken... Veel plezier nog daar, ik ga dit weekend maar een leuk feestje hier opzoeken denk ik :P
    Kus

  • 01 April 2012 - 10:13

    Suus:

    Woow, kim! Wat een verhaal..

    Zo te horen hebben jullie het nu al helemaal leuk!
    Veel succes en plezier meiden

    Xx Suus

  • 01 April 2012 - 12:23

    Soraya:

    Heey Kimmie,

    Ik ben blij om te horen dat je het naar je zin hebt en dat je er veilig bent aangekomen. Gelukkig is alles goed gegaan met je reis.

    Veel plezier!!

    Xxxiess Sossy

  • 01 April 2012 - 17:16

    Wendy:

    Heey Kim!
    Wat fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Leuk dat jullie ook al contacten hebben gelegd met andere meiden. Het gaat helemaal goed komen met jullie daar in dat verre Afrika. Succes en veel plezier in het vrijwilligershuis. Ben erg benieuwd wat jullie daar allemaal gaan beleven!
    xx Wenn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Actief sinds 04 Maart 2012
Verslag gelezen: 720
Totaal aantal bezoekers 37434

Voorgaande reizen:

06 Juni 2012 - 09 Juni 2012

Dubai

12 Mei 2012 - 06 Juni 2012

Safari 24-day Kaapstad-Johannesburg

05 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Kaapstad

28 Maart 2012 - 04 Mei 2012

Vrijwilligers werk Zambia

Landen bezocht: